sobelkustens blogg

Alla inlägg under april 2013

Av sobelkusten - 10 april 2013 22:45

Ja, tiden går och nu har jag gått utan "Brolin" nästan en vecka! Fungerar ganska bra men jag kan inte gå så fort än och måste tänka när jag går så jag inte kommer in i ett "haltande" rörelsemönster. Det gör ju lite ont men känns bättre för varje dag. Tog till och med ett par "joggingsteg" när jag var ute med hundarna idag! Jag får nog vänta lite till med agilityträningen men när Sky gått ur mammaledigheten är jag förhoppningsvis redo!


 

Har börjat jobba igen och det blir inte så mycket tid till uppdatering som ni troligen märker. Har fullt upp med det och att "vava"( Vård av valp). Nästa vecka bär det av till Danmark för att hälsa på de fyra finingarna som då är ca 6 veckor.

Det ska bli riktigt spännande att äntligen få se dem live! Bibluetiken verkar vara populär! Vi får se om det är en myt!


 

Påsken avlöpte lugnt och sansat. Efter tre år på Gåsahoppet fick man nu kolla loppen på datorn. Kids sista lopp var inte fy skam! hade han inte rivit ett hinder hade han vunnit! Helt fantastiskt bra! Dessutom lilla Zen som fortsätter imponera! Efter seger i hopp 2 och uppflyttning tar han cert i klass 3 debuten! I Dalarna tar Kennet och Kaiza 5 tätplaceringar och därmed lika många  sm-pinnar. Thomas och Tintin tar sista sm-pinnen....Alvin springer ett nollat lopp med Izor. Man blir mäkta stolt över alla "Sobelkustare" och duktiga förare/'ägare! Nu har 6st kvalat till SM varav 4 individuellt och 4 i lag. (två ekipage har alltså kvalat i båda). Kunde varit kul att åka och titta men troligen behöver jag hålla mig på hemmaplan för att förbereda kennelträff mm.


Money började äntligen löpa och Magne fick en resa till Stockholm! Parningen gick bra så nu hoppas vi på på ett gäng riktigt  "sobla Sobelkustare" i början av juni. Håller tummar och tassar för det!


Idag fyller lilla Triss 3 veckor! Hon börjar röra på sig och idag hörde jag henne morra till sin mamma.... Vad månde bliva...

     

Våren har inte riktigt infunnit sig än men den gläntar på dörren och jag är glad att få kunna gå ut i naturen med mina fyrfotingar igen!

 


Ha ett bra veckoslut!






Ovido - Quiz & Flashcards