sobelkustens blogg

Alla inlägg under februari 2014

Av sobelkusten - 28 februari 2014 08:44

Nu har de kommit, Wii och Liams valpar! Natten mellan lördagen och söndagen förra helgen. Inte utan den traditionella dramatiken men egentligen inget konstigt som hade med valpningen att göra utan den gick väldigt bra! Däremot hade man sett flera valpar på röntgenplåtarna vilket gjorde att man trodde att något var fel när inga fler valpar kom ut!! Ja så kan det bli? Tre rejäla fina hanar blev det i alla fall, de tre musketörerna! Athos, Porthos och Aramis! Grattis Wii och Liam med familjer?

Av sobelkusten - 20 februari 2014 22:01

....med både det ena och det andra. Det är en spänningens tid vi går till mötes? Hålla tummar och tassar,

vänta och se...


Idag fyller min fina lilla Triss 11 månader! Hon är en liten pärla och min skugga.

Det är också ett år sedan jag blev gipsad för benbrott. Det känns bra att jag ikväll sprungit 5 km på löpbandet och att jag stått på benen! Förra året var det snö och halt... I år var jag tillsammans med hundtjejerna i skogen och la spår. Vilken skillnad det kan vara. Nästan vårkänning idag faktiskt.

Nästa vecka är det sportlov och veckan därpå åker vi till Sälen! Agne har varit där två år i rad och det har av olika anledningar blivit så att jag inte kunnat åka med. Förra året var det som sagt ett benbrott i vägen.. Det ska bli riktigt kul att åka upp och lyssna på sonen och Pistoff och samma helg väntar vi med spänning på en annan hemlighet ! Helgen som kommer = kurs i Skarpnäck och nästa helg kurs för Camilla Brundin! Sky känns riktigt fräsch nu och Ellie är pigg och glad så det börjar bli roligt med agility igen!

På återhörande!



 

Ovido - Quiz & Flashcards