sobelkustens blogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2016

Sommar,sommar,sommar...

Av sobelkusten - 17 juni 2016 22:06

Vi har haft en härlig tid med fantastiskt väder. Väldigt varmt för årstiden och otroligt torrt... Ikväll har Dock himlen öppnat sig ordentligt och det fullständigt vräker ner. Vi får se om gräsmattorna tar sig igen men det gör de nog.
Jag hade anmält till ett par tävlingar i maj men det gick inte att springa så jag fick stryka mig. Muskeln har varit i olag så det har inte gått så bra att träna heller. Frustration!! Har fått lite hjälp av naprapat så hoppas det ska ge sig. Var och tävlade i Roslagen i helgen och det gick ganska bra. La lite band på mig och bestämde mig för att TRÄNA så att jag inte skulle förstöra något inför midsommar. Hundarna (Zac och Triss) var jätteduktiga. Resultaten var 100%disk men med tanke på att vi inte kunnat göra så mycket på ett par månader så kändes det ändå bra. Vi bodde jättemysigt och helgen blev trevlig. Anna var med och lilla Hilding som det nu är bestämt att han ska heta.

I slutet av maj var jag och Kajsa i Halmstad. Jag dömde och försökte starta Triss. Det gick inte alls. Hade ont...Kajsa debuterade med Nyx. Sen hälsade vi på Paula, Magne,Jonas och valparna som då var fyra veckor. Superfina och trevliga. Det blir mycket hund men det hade vi nog förstått.

Nu är de snart 8 veckor och ska flytta till sina nya hem. En kommer till Gotland. Kul! Zac har även blivit pappa till fem tikar på kennel Jaffadays och där kommer nog också en valp till Gotland. Blir kul att följa dem.

En ny champion har kenneln fått i och med Harald som ägs av Hanna Wennersten. Endast drygt två år gammal! Häftigt!

Nu börjar det dra sig mot midsommar, tävling och kennelträff. Det ska bli superkul att träffa alla "Sobelkustare" och givetvis andra också, umgås och ha kul! Hoppas min kropp håller så jag kan tävla också.

Fick en underbar "mors dag" som började med att sonen deltog i Nyhetsmorgon på TV4 och spelade så fint på gitarr! På dagen kom Anna, Saga och Hilding hem och vi hade en riktig mysdag. Älskade barn och barnbarn.

I slutet av maj åkte vi till Stockholm, träffade Andre och Beyla och gick på en riktigt bra konsert med Rod Stewart! Det var riktigt bra! En av mina favoriter och inte märktes det att han är sjuttio!

Simningen har fortsatt med hundarna och nu har även Zac och Triss sina simkörkort. Triss försökte envist äntra rampen de första gångerna men nu är hon riktigt duktig, ja det är de alla.

Månaden har också innehållit tråkiga saker, en mycket god vän har gått bort. Det kommer närmare, man blir äldre och inser mer och mer hur skört livet är. Det blir inte bättre när man inser att det inte bara drabbar äldre människor. Föregående helgs studentfirande slutade mycket tragiskt här på Gotland då en student föll av vagnen och skadades så illa att hans liv inte gick att rädda. Leva här och nu får man försöka tänka även om det är svårt. Det gör jag sen...Känns nog igen...ta hand om varandra och på återhörande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sobelkusten - 31 mars 2017 22:23

Långt mellan uppdateringarna nu  Tiden går och det har hänt en hel del både glädjande och ledsamma saker..Första halvan av februari tillbringade vi i Runaway Bay, Jamaica . Vi hade två härliga veckors semester med trevligt resesällskap.De mesta gick ...

Av sobelkusten - 3 februari 2017 01:03

 Trettondagsafton bjöd på traditionsenlig middag och dans! Samtidigt firade vi 36 år tillsammans  Vart tar tiden vägen? Vi åkte till Stockholm i januari för att vara med på publikrep på Danny Saucedos krogshow på Hamburger börs. Väldigt trevligt...

Av sobelkusten - 4 januari 2017 23:01

Gott nytt 2017 och med hopp om ett fint år önskar vi alla!Årets sista period har flutit på väldigt snabbt och idag, den 4/1 är det exakt en månad till vår semester. Just mu ser jag fram emot det väldigt mycket då snön och blåsten yr, båtar och annan ...

Av sobelkusten - 11 november 2016 16:24

Längesedan det blev något bloggat men sitter nu i bilen på väg från Grisslehamn till Västkusten och tänker tillbaka på allt som hänt senaste tiden. Valparna kom tre dagar i rad. Hade räknat med att Triss och Joy skulle valpa men Flow överraskade oss...

Av sobelkusten - 26 augusti 2016 23:07

Sommaren har sprungit på riktigt. Man hinner inte med. Vi är redan i slutet på augusti och det känns inte som någon sommar har varit... Men det är ju inte sant. Det har varit en fantastisk sommar men som vanligt går det alldeles för fort  Nu är vi re...

Ovido - Quiz & Flashcards