sobelkustens blogg

Alla inlägg under september 2015

Av sobelkusten - 28 september 2015 23:53


Känner att jag är lite seg med att uppdatera men här kommer i alla fall lite status! Efter Kalmars agilitytävling och knäskada har jag haft problem att komma igen. Vi åkte till Varberg i början av augusti (jag och Anna) men det ville sig inte riktigt på tävlingen och vi var lite nerslagna. Vi fortsatte till Malmö och hälsade på släkten! Mycket trevligt! Vi träffade min faster Siggan som snart fyller 90 och sist kvar av de syskonen. Vi träffade även kusinerna Bertil och Sonnie. Vi pratade om den släkting till oss som emigrerat till Amerika. han hette Hjalmar Gabrielsson  och var bror till min farfar. Det skulle vara intressant att leta upp släktingar "over there".

Därefter har det varit ganska lugnt men sista helgen i augusti var det kennelträff! Relativt många kom och vi hade lite viltspår, vallning och utställningsträning! Sedvanligt samkväm med prisutdelning, grillat lamm , saffranspannkaka och kennel-quiz! mycket trevligt! Tack alla! Sobelkustarna visade också att de faktiskt kan vara snygga också! På utställningen fick både Figo (S Xellent Heartbreaker) , Harald (S Who Needs Money) och Eya (S She's The One) Excellent!! Jättekul!  

Första helgen i september tävlade vi vårt mediumlag "Pink Paws". Robyn fick tävla med Sky eftersom jag inte vågade belasta mitt knä med så många lopp. Det gick väl skapligt även om resultaten inte var de bästa. Söndagen strök vi oss eftersom det spöregnade.. Vi ville inte riskera något. Den helgen som jag och Anna hade tänkt åka till Vallentuna och Bollnäs och tävla var det som vanligt struligt och något sa oss att vi skulle stanna hemma... Förkylning, knäbesvär och inställda båtar. Jaja så är det att bo på en ö. Vi fick istället starta på vår egen tävling sista helgen i spetember. Jag är glad att mitt knä höll även om jag i sista loppet kände av det rätt rejält.. Lyckades dock ta femte agilitypinnen och diplomet! samt sista pinnen i hoppklass så nu kan vi titulera oss som klass 2 ekipage.

 

Sky var strulig med start och mål som vanligt och jag tänkte nästan stryka henne i sista loppet. Det känns ganska hopplöst just nu. Det kommer och går hela tiden. Jag startade dock och även om vi diskade oss så kändes det som jag bröt lite av det speciella beteendet hon har på tävling genom att totalförändra start och målgång. Vi får väl se...

       

Nu väntar vi på löp! Triss är nog först på tur och jag hoppas på Zac. Därefter blir det förhoppningsvis en tur till Finland i november och kanske även i december. När tjejerna är mammalediga får jag lägga lite extra krut på Zac och hoppas så småninom att vi kan starta. Han är riktigt rolig men jag vill att han ska mogna på sig lite till och jag tänker inte starta honom förrän han känns helt klar. Ja mycket på G!

Ikväll firade vi min äldre brors 60-årsdag. Trevligt!

På söndag startar vår Italienresa! Det ska bli så kul! Vi har ju haft vårt Pärlbröllop och det ska firas i Venedig!  Därefter åker vi till Bologna för att titta på VM. En förhoppningsvis härlig vecka väntar. På återhörande!

Ovido - Quiz & Flashcards