sobelkustens blogg

Alla inlägg under februari 2015

Av sobelkusten - 20 februari 2015 23:14

Ja, den förra tävlingshelgen vi var på var som jag tidigare skrivit om, ingen hit! Nu har vi varit iväg igen men denna gång med support! Erik var med! Vi åkte fredag morgon och gav Ikea en chans att få sälja lite och sen fortsatte vi till Fagersta för dubblerade klasser i 1:an! Vi nattade över på ett mycket trevligt litet hotell i Fagersta och jag och Brittis åkte iväg tidigt på morgonen då man började med medium. Anna och de andra kom fram emot lunch. Det var en fin hall med konstgräs. Triss var jätteduktig! Hon hade bra tryck och var lyhörd och fokuserad! Hon satte slalom i alla lopp och jobbade fint på kontaktfälten. Vi var nära en tjuvstart men jag lyckades stoppa henne. I första loppet fick hon syn på en spegel precis bredvid en tunnelingång och jag undrade varför hon plötsligt inte gick in i tunneln... I lopp två var JAG för snabb OBS!! och vi sprang förbi ett hinder... I lopp 3 passerade Triss balansbommen med några meter vilket resulterade i en vägran men det var det första lopp vi kom igenom så det var ju rätt ok ändå.. Sista loppet nollade vi och tog debutpinnen! Det var dock inte vårt bästa lopp men så kan det vara. Hon lyckades hålla hop i fyra lopp och det överraskade mig! Inte nog med det så lyckades lilla Påsen ta sin sista agilitypinne och bli uppflyttad och det blev både en agilitypinne och en hoppinne för Anna och Flow! Dessutom hann vi med kvällsbåten hem så vi var riktigt belåtna med allt

Obs! Detta är Zac som kommit på att man springer igenom tunneln och inte ovanpå den....

  

För exakt två år sedan bröt jag benet. Det känns som väldigt länge sen. Det är inget jag helst vill göra om men den dagen var det halt och kallt och snöade. Att jämföra mot den vårkänsla vi har idag vid samma tidpunkt!

Denna vecka har det varit flera plusgrader, vägarna är bara och man behöver inte skrapa is! Känns väldigt tidigt med tanke på att vi bara är i halva februari men det får gärna fortsätta så! I och för sig så reser vi bort under två veckor så när vi kommer hem är förhoppningsvis våren ännu mer på G och ljusare blir det allt eftersom!

Tofta Strand!!  


Jag hade hoppats att vi skulle vara klara med parning av Sky och Flow innan vi åkte men icke... Flow har börjat löpa och det blir förhoppningsvis parning nästa helg.Vi hoppas det reder sig även om jag inte är hemma. Sky har inte börjat än och nu skulle jag vilja att hon väntar en vecka till... Annars blir det väldigt roddigt men men...

   Flow i vinterskrud!


Millas valpar växer och står i! De är drygt fyra veckor nu och börjar bli små personligheter! När vi kommer hem är de drygt 6 veckor och då brukar de vara som härligast!

    

Men nu är det smester som hägrar! Vi ska ta två veckor på varmare breddgrader och det ska bli riktigt skönt. Det har varit rätt tufft med mycket jobb och långa förkylningar. Fick veta att jag drabbats av en riktig elak bakterie som ofta småbarn bär på. Kan det vara den lilla lurifaxen Saga kanske?

Under tiden vi är borta så ska det börja stökas i vårt hus! Köket ska rivas ut och så småningom göras om och nya golv och tapeter ska in. Denna vecka har vi röjt bort alla prylar och möbler... Ganska spartanskt möblerat för tillfället....

  
Belle Bus och jag säger "Ha de´"


Ovido - Quiz & Flashcards