sobelkustens blogg

Alla inlägg under november 2015

Av sobelkusten - 14 november 2015 18:59

         

  



        

Dags igen att komma ifatt med bloggandet👍 5/10 åkte vi till Italien och Venedig❤️Vi hade tre jättemysiga dagar där😊

Vi bodde 200 m från Markusplatsen och alltså väldigt centralt. Vi sammanstrålade med Jurehn/Gustafsson och åt en jättegod  middag på "Beylas" restaurang innan vi avslutade med gondolfärd den sista kvällen. Helt fantastiskt👍Därefter blev det VM i Bologna😊Så kul att vara på plats och se fin agility! Zushi och Gitte gjorde två nollade jättefina lopp i danska laget och höll "Sobelkustens" färger högt! Så stolta vi är!  Vårt boende var toppen och väldigt nära hallen men ändå komplicerat att ta sIg dit eftersom det var motorväg...  men det redde upp sig rätt bra ändå😊När vi kom hem hade Triss börjat löpa. Jag hade anmält henne till anlagsprov i viltspår så det var bara att gilla läget och testa. Hon gjorde jättebra ifrån sig och blev godkänd. Farten var aningen hög men hon börjar nog tycka det är enkelt så det blir nog bra att träna lite "öppen klass" spår framöver😊 KM och GM  avgjordes i mitten av oktober. Triss blev 2:a i medium med en femma i slalomingången i hopploppet och Sky blev trea med 5 fel i vardera loppet. Jättenöjd med tjejerna❤️

Två parningar har vi hunnit med så nu är det bara att hålla tummarna för Triss-Zac och Eya-Hunni❤️ Jag och Anna tävlade i Mora 7-8/11 och det gick rätt bra. Anna och Flow tog sista hopp-pinnen i 1:an med klassvinst och vi debutersde i 2:an på söndagen. Triss nollade hopploppET men vi fick en lång sväng och tappade tid. 4:e plats men väldigt nöjd med pärlan😊Jag inser dock att hon skulle kunna gå fantastisktö långt med annan förare, dvs 20-åring med långa ben men det blir som det blir. Så länge jag kan röra mig skapligt och tycker det är kul får hon dras med mig😅Vi har också hunnit med en tripp till Halmstad, Ola och Gunilla! Tack för en trevlig helg😊 Idag har det varit premiär i ridhuset med agilityträning för mig och hundarna. 😊 Jättekul men Zac förstod inte riktigt allt... Dvs hur man sköter sig när det inte är hans tur... Suck... Det blir väl bättre får vi hoppas men glad är han i alls fall😊 På återhörande🌺



Ovido - Quiz & Flashcards