sobelkustens blogg

Alla inlägg under januari 2014

Av sobelkusten - 20 januari 2014 21:00

    

Tänk att hon redan är 10år! jag förstår inte vart tiden tar vägen. Det känns som igår när vi åkte till Stockholm och hämtade henne! Den lilla svarta med sitt blåa öga.  


           

Igår den 19/1 blev hon alltså 10. Pigg och glad är hon och ännu märks ingen ålder. Hennes kull 2008 på sju fina valpar är spridda och finns i Tyskland, Holland, Norge och Sverige.  

            


Vår Belle som ju närmar sig 13 börjar bli lite stel i bakpartiet men är också hon ännu pigg och glad. Inte att förglömma att Ellie snart blir 9. Ja tiden springer.


Vi har fått lite snö här nu och det är precis lagom med det lilla snötäcket. man kan gå i skogen som vanligt och hundarna är torra och fina. Ljusare blir det för varje dag också och det är skönt.



Igår tränade jag Sky för första gången på tre veckor. Hon var jätteglad och verkade väldigt fräsch och jag börjar hoppas att vi snart ska kunna tävla igen. Plockade en fästing på henne idag och det kändes inte ok vid 4 minusgrader...

   

För övrigt rullar det på och planeringen inför eventuellt kommande valpar, kennelträff och midsommartävling är i full gång. Däremellan blir det ju lite "vanligt" arbete förstås och det är roligt det också! Ha det!  

Av sobelkusten - 11 januari 2014 12:39

Ja nu är alla helger över för denna gång. Julen avlöpte lugnt med släkt och vänner. Jag fick nog största paketet denna jul. Hade önskat mig en kandelaber och det fick jag😊


Nyår tillbringades med goda vänner och var en riktigt trevlig tillställning. Däremellan har det varit ganska lugnt och blivit långa sköna promenader med de fyrbenta på barmark😊 

Efter nyår blev det den traditionsenliga vecka 2 i Sälen med goda vänner och hundarna förstås. Denna gång struntade jag i skidorna och gjorde "annat". Det blev bland annat hundspann en dag och det var en häftig upplevelse. 

Nu är vi på väg hem och det snöar för fullt. Får se hur det ser ut hemma... Lite vinter får vi säkert.

Jag kommer att ta en sväng förbi Helsingfors tillsammans med Kajsa och Tess så Agne får ta hem packning och fem hundar. 


På självaste julafton fick vi Wii parad med Liam och det blev en parning till på annandagen så nu är det dags att hålla tummar igen. Vi får väl se hur Finlandsresan faller ut också. Spännande är det😊

Tävlandet har legat på is. Strök mig från Kista då jag  kände att Sky inte är redo än efter skadan men ska försöka komma igång ordentligt nu. Hoppas hon kan få tillbaka sitt självförtroende igen. Kajsa och Tess flyttade upp till ag 3 på Kistamässan! Jättekul😊

2014 har börjat i ett snabbt tempo så det är bara att hålla i sig och åka med😊😊

Ovido - Quiz & Flashcards